Založ si blog

Druh: Žena alebo Po čom ženy túžia (divadelná komédia)

Eva Pavlíková uznáva, že vďaka feminizmu môže hrať v divadle.
V divadelnej hre si herečka Eva Pavlíková zahrala rolu pyšnej intelektuálky, spisovateľky Margot. Pyšnej na svoj feminizmus, na svoje „priekopníctvo sexuálnej revolúcie“, na hádzanie granátov do fronty mužskej dominancie. Je hra len o zrovnoprávnení žien alebo sa za obsahom z divadelného letáku skrýva i niečo viac? Na otázku, po čom ženy túžia, odpovedá herečka Eva Pavlíková.

Budovali ste si niekedy v živote svoje „ja“ na tom, že ste „intelektuálka“ ako Margot?

Nie, nikdy. Herečka je povolanie ako každé iné. Podstata postavy (Margot) je v tom, že opovrhuje láskou – nikdy ju nezažila. Hovorí si „Prvá priekopníčka sexuálnej revolúcie“, no možno nikdy nezažila skutočný vzťah naplnený láskou a možno práve preto tak opovrhuje svojou dcérou, ktorá si vybrala cestu matky.

Ste herečou i v osobnom živote?

Každá žena je herečka (smiech), no určite to nevyužívam v osobnom živote. Každá žena má určité spôsoby a taktiky, ako dosiahnuť svoje, no moje okolie odo mňa nečaká herecké výkony mimo divadelných dosiek.

Radi hádžete granáty i v osobnom živote?
Áno, som trochu provokatér i v osobnom živote, ale je to skôr v rámci boja za pravdu a práva iných.

Aká je Vaša rada pre mužov, ktorí sa chcú vyznať v ženách? Po čom túžite vy?
Viete, nie som žena, ktorá by sa radila nejakými motivačnými knížkami. Myslím, že každý by sa mal riadiť zdravým rozumom. Mám jedno decko a jediné, čo ľutujem je, že nemám viac detí. Som vydatá skoro 30 rokov a myslím, že muži sú veľmi potrební. Naschvál sme tu na Zemi vytvorený ako druh žena a druh muž, aby sme sa navzáhom dopĺňali. Mám fungujúce manželstvo práve na základe toho, že ja som možno dobrý organizátor, veľmi energická, čo možno môj muž nie, ale tiež sa navzájom dopĺňame a preto sme vydržali tak dlho spolu. Môj muž je málovravný, ale ja si to až teraz po tých 30 rokoch uvedomujem, že by som vedľa seba nezniesla uštebotaného chlapa. Ten chlap má byť radšej mĺkvy a majú za neho hovoriť činy.

 

To, že je Eva Pavlíková energická, vyžaruje z každej bunky jej tela. Napriek tomu, že strateným mužom neukázala osvietenie na ceste za pochopením žien – svojím životným príkladom možno ukazuje omnoho viac.

Prestíž -> Prihlášky -> Peniaze

13.05.2015

Takto by sa v stručnosti dala popísať schéma vysokého školstva na Slovensku. Vravím na Slovensku, pretože nemám prehľad o dianí vo financovaní škôl v zahraničí a aj „prehľad na Slovenskej scéne“ by mohol byť prehnaný. Preto môžete brať nasledujúce riadky ako postrehy laika (študenta). Financovanie vysokých škôl (VŠ) nie je žiadna tajnosť. Každý doň môže [...]

Atény / Sahara / Prach / Akropola /

Atény sa opäť zafarbili do oranžova, prach zo Sahary pohltil aj Akropolu

24.04.2024 13:43

Meteorológ Kostas Laguvardos výhľad z jednej meteorologickej stanice prirovnal k pohľadu na Mars.

europarlament, európsky parlament, eú, vlajky

Mimovládne organizácie píšu do Bruselu, chcú nezávislú a slobodnú RTVS

24.04.2024 13:02

Otvorený list, pod ktorý sa podpísalo viac ako 68-tisíc občanov Slovenska, smeruje poslancom europarlamentu i eurokomisii.

michelko

O zmenách vo Fonde na podporu umenia sa bude hlasovať až budúci štvrtok

24.04.2024 12:18, aktualizované: 13:17

Presunúť hlasovanie zo stredy na budúci týždeň navrhol šéf parlamentného kultúrneho výboru Roman Michelko (SNS), ktorý je predkladateľom návrhu novely zákona o FPU.

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

Vláda schválila zákon o Slovenskej televízii a rozhlase. Mení sa názov aj spôsob kreovania orgánov

24.04.2024 11:25, aktualizované: 11:41

Riaditeľa bude voliť deväťčlenná rada so štyrmi nominantmi Ministerstva kultúry.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2
Celková čítanosť: 3728x
Priemerná čítanosť článkov: 1864x

Autor blogu

Kategórie

Archív